Szalaghímzésről kezdőknek

2015.08.09 11:21

Néhány szóban szeretnék csak szólni a szalaghímzésről.

Még itt az elején szeretném leszögezni én is csak 4 éve gyakorlom, tehát még azért mindennek nem vagyok mestere,folyamatosan tanulom én is. Eddigi tapasztalataimat osztom meg veletek. Türelemmel, szerelemmel és kitartással azért már komolyabb műveket is tudtam létre hozni. Ezért csináltam weboldalt, hogy bátorítsak mindenkit aki szereti a szépet, és főleg szereti saját maga elkészíteni.

Néhány alap

Ha úgy érzed meg próbálod, kell néhány hozzávaló,ami segíti, és nélkülözhetetlen a munkádhoz.

Először is a kellékek.

tűk

hímzőkeret

jó olló

szalagok

textilek,szövetek

egy kis méretű csípőfogó

osztott szálú hímző fonál

esetleg gyöngyök, csipkék

A hímző keret gondolom érthető, mert a szalaggal kézben anélkül nem boldogulunk csak is feszes anyagra tudunk dolgozni. nekem két méretem van, egy kisebb és egy nagyobb.

Tűkből láthatjátok a képen hogy 3 méret van, a gyöngyvarró tű lemaradt :) a nagy lyukú kell a szalagokhoz, a kisebbek a hímzőfonálhoz.

Az olló evidens.De jó kis éles olló legyen, nem roncsolja a szalagot ha vágjuk.

Most a szalagokról. Van több fajtája is, minőségben és méretben. Kezdésnek a szatén szalagot ajánlom, könnyű vele bánni, és ha már bátrabbak vagyunk lehet próbálkozni a bársony illetve az organza és selyem szalagokkal.

A szalagok szélessége az adott mintától függ hogy mit szeretnél készíteni és mekkorát.Természetesen egy díszpárna vagy egy falikép elvisel szélesebb szalagot is, de azért próbáljuk ki mert viszont nem minden fajta virág szép a széles szalagból és ez fordítva is igaz. Az ékszereknél például nagyon jól használhatóak a keskeny 3-4 milliméteres szalagok. Tapasztalatom szerint 1.5-2.5 centisnél szélesebbet már nem igen használunk virágokhoz levelekhez. Azok esetleg egy párna szélfodrai lehetnek.

Textilek

A szalaghímzéshez olyan szövetet ajánlok ami ritkább szövésű de tartása van, nem esik össze.Semmi szín alatt rugalmas nyúlós anyagot ne használjunk.Mivel nem vagyok "mester" textil nevekkel nem tudok szolgálni, én is még tapintás, esetleg fotó alapján választok.Túl kemény sűrű szövésű anyag nem jó, nehéz áthúzni a szalagot és képes még el is szakítani a szövetünket! Akkor pedig mehet a kukába. A színt mindenki saját ízlése szerint választja, de a világos alapok az elterjedtebbek.Gyönyörű tud lenni még a feketén is, vagy a királykéken. Egyéni izlés kérdése.

Épp ezért írtam a kisméretű csípőfogót, mivel azért előfordul hogy egy egy anyagban nehezebben megy a szalag és a fogóval a tűt meg tudjuk fogni és könyebben átsegítjük az anyagunkon.

Az osztott szálú hímzőfonalat a kisebb ágacskák, szárak kialakítására ajánlom, nagyon elegánsá tudja tenni a műveinket. ezekből  Jobban a zöld és árnyalatai, esetleg okker, barna és arany színű az alap.(az aranya kalászoknál hasznos) Nem beszélve hogy a gyöngyöket is fel tudjuk velük varrni.Mivel a nevében is benne van hogy osztott szálú így szerintem elég sokáig elég egy két motring.

A gyöngyök felvarrhatóak legyenek, az eredeti szalaghímzésben nem ragasztunk, csak akkor ha a kész munkát rá akarjuk dolgozni mondjuk egy dobozkára stb.Ehez vannak sokféle jó kis hobby ragasztók, amik gyorsan és szintelenre száradnak.

A fotón láthattok még jelölő ceruzákat is, jól jön ha elő akarjuk tervezni az elképzeléseinket.

A cikkcakk vágó ollót imádom, nem foszlik annyira a munka széle mire elkészülünk vele és nem kell géppel elcakkozgatni a széleit.

Úgy gondolom a lényeget a kezdéshez összeszedtem,de ha kérdésed lenne bátran kérdezz, és ha tudok válaszolok.

Kellemes készülődést.

üdvözlettel Ilus